Sivut

tiistai 13. maaliskuuta 2012

Tilaus peruttu

Noin kuukausi takaperin tulin tilanneeksi netin kautta eräästä leffafirmasta muutaman DVD:n. Noh, kävi sitten niin, ettei näitä levyjä löytynyt hyllystä, joten niitä lähdettiin sitten jäljittämään liikkeen toimeista muualta. Hetkeen ei kuulunut yhtään mitään. Sitten eilen tuli sähköpostintynkä, jossa kerrottiin tilaukseni olevan peruttu. Tilaamiani leffoja kun ei sitten lopulta löytynyt mistään. Olin tietysti pettynyt kun en saanutkaan haluamiani. Samalla myös ihmettelin (ja ihmettelen edelleenkin) miksi mainostaa tällaisia elokuvia liikkeen sivustolla, jos niitä ei kerta saa mistään. Harhaanjohtavaa mainontaa(ko)?

10 kommenttia:

  1. Tilasin joskus 90-luvun puolella Filmifriikistä videoita jotain lähemmäs 1000mk edestä, kun niillä importkaseteilla oli hintaa. Puolen vuoden päästä yksi videoista saapui, mistään muista en koskaan kuullut. :D

    VastaaPoista
  2. No jopas. Oli siinä varmaan (pettymyksen jälkeen) naurussa pitelemistä... :D

    VastaaPoista
  3. Minulla ei ole elokuvien kanssa sattunut mitään tuollaista, vaan kaikki ovat aina tulleet ja harvoin se odotusaikakaan on paljoa venynyt. Mutta levyjen kanssa on sattunut useinkin tuollaista ja yhdessä vaiheessa esimerkiksi Dark Cityn soundtrackin kanssa kävi niin, että odotus venyi ja venyi ja parin huomautuksen jälkeen ilmoitin keskeyttäväni tilauksen kun sitä ei näköjään tule. Sitten jotain puolta vuotta (yhteensä yli vuosi) sen jälkeen sain sähköpostia ettei levyä ole saatavilla. No shit Sherlock.

    Mistä tuli mieleeni se kun yläasteella tilasin Dekadenzista punaiset bondagehousut ja sieltä toimitettiin väärän kokoiset. Tämä kun oli siis aikana ennen internetvallankumousta, niin asiat hoidettiin puhelimite ja siellä päässä todettiin että virhe oli heidän kuten se olikin ja luvattiin postittaa oikean kokoiset housut kunhan ensin lähetän ne väärät takaisin. Näin tein ja noin viikkoa myöhemmin sain uuden paketin ja siellä on NE SAMAT HOUSUT! Ihan oikeasti. Käyttivät vielä samaa pakettia jossa lähetin ne takaisin. Uusi soitto ja sama lupaus, mutta sitten se kesti ja kesti, kunnes ilmoitin haluavani rahani takaisin. Kyllähän ne rahat tulivat, mutta siihenkin kului aikaa enemmän kuin mitä Metusalem eli.

    VastaaPoista
  4. Rötöksellä yrittivät sinua huijata kun samat housut uudestaan lähettivät. Ajattelivat vissiin, ettet muka huomaisi mitään tai jotain. No, kiinni narahtivat kuitenkin. Ja hyvä, että sait sijoittamasi rahatkin lopulta takaisin.

    VastaaPoista
  5. cdon kenties kyseessä? Tekee tuota meinaan todella paljon ja kokoajan. Täysin tuulesta temmattuja tuotteita muka hyllyssä, aikoja sitten painosta loppuneita ja jopa julkaisemattomia. Pistää kaikki maailman tuotteet kirjoille vaikkei tule ikinä niitä saamaankaan. En tosiaan tue firmaa enää kuin korkeintaan tuntuvien alennusten aikana. Olemattomien lisäksi toimittanut lukuisia kertoja täysin väärän tuotteen ja palautustoimenpide on tehty lähes infernaaliseksi, mitään asiakaspalvelunumeroa kun ei edes löydy. Enpä tiedä onko oma tilauksesi sieltä mutta hyi helvetti että vihaan sitä paikkaa. Niin.

    Amazon I like... and trust!

    VastaaPoista
  6. Ei ole cdon tämä käyttämäni firma. Vähän vastaavanlainen kuitenkin. Nimeä en tohdi tässä kohdin paljastaa, mutta sanotaan että siitä löytyy kaksin kappalein F kirjaimia. Ehkä joku voi tuosta jo päätellä mistä puljusta onpi kyse. Ja hyvä tietää tuo cdonista. Tiedän olla tilaamatta sieltäkään sitten mitään jos meininki on tuommoista kuten mainitsit...

    VastaaPoista
  7. Itellä on meneillään juuri tuo Eugenin mainittema tilanne, ovat sentään pari kertaa lähettäneet sähköpostia että tuote lähetetään jahka sitä saadaan, mutta aikaa on kulunut jo niin käsittämättömän paljon (ja tuote etukäteen sentään maksettu), että liekö tässä pitää alkaa vänkäämään rahoja takasin... huoh.

    VastaaPoista
  8. Itse en voi oikein allekirjoittaa tuota CDON-kritiikkiä, sillä tilaan sitä kautta hyvin paljon tavaraa laidasta laitaan ja kertaakaan en ole ollut tyytymätön toimintaan. Toisaalta en ole kertaakaan ollut vielä tyytymätön Amazoniinkaan. Joten ehkä minulla vain on ollut hyvä säkä ja Gurjastilla ja Pialla ei, taikka sitten jälkimmäiset ovat vain olleet hyvin hyvin epäonnisia ja minun kokemukseni noudattavat enemmän peruslinjaa. Samapa tuo, kun aina ovat tilaukset tulleet, joten muutetaan mieltä vasta kun ongelmia alkaa näkymään.

    Mutta tuo sinun Tuoppi mainitsemani ff-liike, jonka nimeä en tohdi myöskään mainita, mutta viittaan siihen elokuvarepliikillä "one of us" on toiminnallaan aiheuttanut sen, etten ole pitkiin aikoihin enää halunnut tilata sieltä elokuvia. Varsinkin sen jälkeen kun jokunen vuosi sitten uudistivat nettisivunsa, on siitä tullut hyvin epämiellyttävä kauppapaikka.

    VastaaPoista
  9. ...noir: Jep. Sekavan oloinen sivusto onpi se nykyään. Ei tahdo millään löytää sieltä mitään. Sitten kun jotakin löytää, niin sitä ei sitten löydykkään lopulta ollenkaan ja tilaus peruuntuu. Aika vaihtaa firmaa nääs... Harmi kun Pieni leffakauppa meni lopettamaan toimintansa....

    VastaaPoista
  10. On sieltä cdonista paljon aikojen saatossa tilattukin ja hyvin on tullut muutoin, mutta ainakin kuusi epäonnistunutta kertaa tulee äkkiseltään mieleen ja kuusikin on mielestäni turhan usein siihen nähden että monien kanssa ei ole ollut kertaakaan ongelmia ja kokemusta yhtä kauan.

    Kaksi kertaa olemattomia tuotteita joilla on vedätetty yli puoli vuotta, kerran ladattu elokuva ilman tekstitystä, kerran cd-levy live-dvd:n sijaan (samalta bändiltä kylläkin), kerran normaali versio levystä, mutta laskutettu tilatun limited editionin mukaan ja kerran kaiuttimet kuulokkeiden sijaan (sama merkki). Menisi vielä jos niillä olisi tosiaan joku pätevä asiakaspalvelu ja voisivat edes joskus pahoitella kipua ja särkyä. No okei, kerran sain koodin jolla olisi saanut seuraavan 30pv aikana tilata ilman toimituskuluja, jäi tuohtuneena hyödyntämättä.

    FF:n olemassaolon olenkin jo melkein unohtanut, mutta toisaalta olen ollut 100% tyytyväinen amazoniin (itseasiassa amazoneihin, ranskan paikallisestakin löytyy kaikkea hauskaa, puhumattakaan jenkkien jossa on tosin tullivaara) enkä aio sitä päätoimisena tilauskanavana vaihtaa. Tälläkin hetkellä ostoskorissa 20 tuotetta jonka tilaus odottaa vain sinetöintiä (saved for later n. 50 lisää seuraavia tilejä odotellessa!) :)

    VastaaPoista

Kommentti olis kiva...